Meggy és alma
Meggy és alma
Meggy és alma – Minden napra
Az Ezerkert Programot a FruitVeb szakmai támogatásával és felkérésére a Fruitmarketing Kft. bonyolította le. A résztvevő 9 TÉSZ, valamint 4 feldolgozó közös célja volt a tudatos és napi szintű zöldség- és gyümölcsfogyasztás népszerűsítése, a termékek minél részletesebb megismertetése, új vásárlók elérése.
A friss meggy és az alma, valamint a belőlük készülő termékek- különös tekintettel a gyümölcslevekre, befőttekre valamint a szeletelt és friss almára- országos fogyasztásbővítő promóció sorozata komoly médiavisszhangot váltott ki.
A kampány során helyszíni promóciók, közösségi médiakampány, pályázatok, PR-cikksorozat és sajtóközlemények hívták fel a figyelmet a gyümölcsökben rejlő különleges lehetőségekre.
A promóciók fő helyszínei a budapesti Mikulásgyár és a Nagykarácsony településen található Mikulásfalva voltak, míg a közösségi médiakampány a virtuális térben, elsősorban a Facebookon működő Téli Alma Napok profiloldalon, valamint a kampány honlapján, a www.telialmanapok.hu oldalon zajlott.
A budapesti Mikulásgyárnál és a nagykarácsonyi Mikulásfalvában az „Almát minden Mikuláscsomagba” akció keretében több ezer gyermek mikuláscsomagjába került egész vagy előre szeletelt, csomagolt alma, jelentős mennyiséget közvetlenül a Mikulástól kaptak meg a látogatók. Az Alma Együttes énekese, Buda Gábor a színpadról osztotta az almát.
A Mikulásgyárba szállított, összesen 12 000 csomag szeletelt almából kilencezret a kampány üzeneteit népszerűsítő hostessek osztottak szét, háromezer csomag pedig a Vöröskereszten keresztül jutott el a rászorulók részére. A Vöröskereszt sátrához érkező adományozók is kaptak a szervezet önkénteseitől egy-egy csomag szeletelt gyümölcsöt.
4 héten át tartott az „Én ma már ettem egy almát” fotópályázat. A budapesti Mikulásgyárban felállított fotófal előtt lefotózott pályázók közül 24-en nyertek National Geographic előfizetést.
A kisfilm pályázaton korhatár megkötése nélkül - de főleg a 14-24 éves korosztályt körében - az alma fogyasztását népszerűsítő videó elkészítése volt a cél. A pályázati felhívás a Klebersberg Kunó Intézményfenntartó Központ segítségével jutott el minden érintett oktatási intézménybe.
Az Alma Együttes énekesével, Buda Gáborral készült kisfilm a legnépszerűbb videó megosztó oldalon létrehozott Téli Alma Napok csatornán továbbra is elérhető.
November végén 10 hostess, reggel 7 órától 17 óráig Budapest frekventált helyszínein 3 nap alatt 30000 darab zacskóba csomagolt, nem barnuló, napokig elálló, a friss alma ízével és állagával teljesen megegyező szeletelt almát osztott ki. A korán reggel munkába tartók örömmel vitték dolgozni a gyümölcsöt, szinte kivétel nélkül megjegyezve, hogy végre napközben is tudnak valamit rágcsálni!
December utolsó két napján, csikorgó hidegben, a szeletelt almaosztások helyszínein friss, egész almát osztottak a hostessek. Többszáz ember jelezte, így szilveszterre almás süteményt készít!
A Földművelésügyi Minisztériummal együttműködve november végén a „Titokzatos sün-történetek” mese- és képregényíró pályázat gálaműsorán a kicsik és a nagyok kóstolhattak almát, szeletelt almát, almalevet, meggylevet és meggybefőttet.
A Tészek saját környezetében az adventi vásárokon (Budapest, Székesfehérvár, Salgótarján, Kaposvár…), valamint Budapesten, összesen 250 alkalommal kóstolhatták meg a sokféle finom és egészséges terméket az érdeklődők. A friss alma, szeletelt alma és a préselt almalé összehasonlítására mindenhol lehetőség volt, csakúgy, mint a meggybefőtt és a 100%-os meggylé tesztelésére.
Az Ezerkert Program résztvevői:
FruitVeb
Fruitmarketing Kft.
Balaton Ker-Tész Szövetkezet
Botész Szövetkezet
Észak-Alföldi Tész
Fresh Fruit Tész Szövetkezet
Gyümölcsért Termelői Értékesítő Kft.
Havita - Tész Szövetkezet
Medi-Fruct Tész
Nógrád Tész Kft.
Penta Família Szövetkezet